ဒီေန့ေတာ့...အခန္းထဲဗာဟီရေလးအနဲအက်ဥ္းလုုပ္ပီးအခ်ိန္ရေနလိုု့...ပန္းခ်ီအေၾကာင္းအႏုုပညာအေၾကာင္းေလးမ်ားေရးဦးမွပဲေလလိုု့...စိတ္ထဲေရးမယ္ေရးမယ္နဲ့တင္းထားေသာ္လည္း
တကယ္တန္းလက္ပ္ေတာ့ေရွ့ေရာက္ေတာ့ ေဖ့ဘုုတ္စေတးတပ္ေလးမ်ားေလာက္
ေတာင္မေရာက္ေျမာက္မေရာက္
အတိုုထြာေလာက္သာေရးခ်င္လာျပီး....ကိုုယ့္ေစာင့္ေနမွာမဟုုတ္ေသာ..မဂဇင္းကိုုလည္းေပးခါမွေရာက္ေရာဟုုမွတ္ကာခြင့္လြတ္သီးခံေစဖိုု့အျပင္
(ဘက္ဆဲလားမဟုုတ္၊
လူလဲစိတ္၀င္စားမႈနဲေသာက်ေနာ့္ေဆာင္ပါးလိုုမ်ိဳးတကူးတကေစာင့္မွာလဲမဟုုတ္သျဖင့္..)ယခုုေရးသားအပ္ေသာ...အေခၚအေ၀ၚအသံုုးအႏႈန္းနဲ့...ပန္းခ်ီခရီးလမ္းအဆင့္ဆင့္ကိုု
ဒီေနရာကေနဦးစြာပထမ...အစပ်ိဳးလိုုက္ပါရေစ။
ဒီလိုုပါ အခုုပံုုမွာေတြ့ရသလိုု က်ေနာ္တခါက ပန္းခ်ီသင္တန္းတစ္ခုုမွာ ခဏ၀င္ပြားခဲ့ဖူးပါတယ္...ဒီတုုန္းကတက္ေ၇ာက္နားေထာင္သူေတြလဲ..က်ေနာ္ေျပာတာေတြ(ထံုုးစံအတိုုင္း း))ဟိုုေရာက္ဒီေရာက္ျဖစ္ၾကမွာပဲေလလိုု့ထင္မိတယ္။ (အဲဒီအခ်ိန္ကလည္းဆီးဂိမ္းၾကီးဖြင့္ပီးကာစ...ဆိုုေတာ့ဘ၀င္မက်တာေလးေတြေျပာမိသဗ်)..တကယ္ေျပာခ်င္တာကိုုမေရာက္ႏိုုင္ေပါ့့ေလ...ဒီေတာ့အဲဒီတုုန္းကေျပာတာေလးေတြေရာနဲ့...အခုုထပ္ေျပာခ်င္တာက...
ပန္းခ်ီအေၾကာင္းအႏုုပညာျပပြဲေတြအေျခေနေတြအေၾကာင္း ေရးမယ္လိုု့လဲဆိုုေရာ...အေခၚေ၀ၚအသံုုးႏႈန္းေတြအေၾကာင္းေခါင္းထဲေရာက္လာတယ္..အဲဒါေတြသံုုးျပီးေရးရမွာကိုုး။ ဥပမာ အခုုအမ်ားသံုုးေနတဲ့(အႏုုပညာ) ဆိုုတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ...သူလဲအႏုုပညာ ကိုုယ္လဲအႏုုပညာ၊ ဘယ္လိုုဟာကအႏုုပညာ…ဒီထက္နဲနဲပိုုမီနီမိုုက္ျဖစ္တာ ပန္းခ်ီေပါ့။ က်ေနာ္အခုုေတြ့ရတဲ့ အႏုုပညာျပပြဲဆိုုတဲ့ လက္ရာေတြမွာ...အမ်ားလက္ခံထားျပီး ထားဆဲ (ဒီကအေခၚေ၀ၚကေတာ့ အိုုးလ္ဖက္ရွင္လိုု့ေျပာၾကတယ္)...ပန္းခ်ီ ပန္းပုု၊ အႏုုပညာမ်ိဳးေတြမဟုုတ္ေလေတာ့.....ဒါေတြအေၾကာင္းကိုု အရင္အေခၚေ၀ၚအသံုုးႏႈန္းေတြနဲ့ ေရးေန ေျပာေနၾကတာဟာ....ခရီးမွေပါက္ရဲ့လားလိုု့ ေတြးမိတာပါ။ ကိုုယ္က ေျပာေနရည္ရြယ္ေနတာတျခား နားေထာင္သူမွန္းမိလက္ခံမိတာတျခားျဖစ္ေနမလားေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အခုုကဲ့သိုု့(စကားလံုုးအသစ္မေပၚမခ်င္း) ေတြ့ေနက်စကားလံုုးအေခၚေ၀ၚေတြဟာ ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ ဘယ္လိုုအဓိါယ္နဲ့သံုုးထားသလဲဆိုုတာၾကိဳေျပာဖိုု့ လိုုလာတယ္ထင္မိပါတယ္။
အဲဒီသင္တန္းေလးမွာေျပာျဖစ္တုုန္းက….ပန္းခ်ီကိုုစိတ္၀င္စားတာကေနစျပီး ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကမယ့္မိတ္ေဆြေတြအခ်င္းခ်င္းေျပာၾကသလိုုေပါ့…ပံုုမွန္ေတာ့ အျပင္ကေနပဲေလ့လာလာ ေက်ာင္းတိုု့တကသိုုလ္တိုု့လိုု သင္ၾကားေရးလိုုင္းကေနပဲစစ… ဒီကေနကိုုယ္တိုုင္ လက္ရာတစ္ခုု ေရးႏိုုင္လာမယ္…။ ဒီမွာ မိမိၾကိဳက္တဲ့ အေၾကာင္းရာဖက္လိုုက္ၾကမယ္…အဲဒီမွာကိုုယ့္ပေ၇ာ္ဖက္ရွင္နယ္ကိုုသိေအာင္ ကိုုယ္ဘာလိုုခ်င္တာလဲသိေအာင္လုုပ္ၾကရတဲ့အဆင့္ပါ၊ က်ေနာ္တိုု့ေခတ္တုုန္းကေရြးစရာသိပ္မရွိခဲ့ဘူး၊ ရရာဒီဇိုုင္နာလုုပ္ၾကရတာမ်ားတယ္…(အာအိုုင္တီဆင္းဆရာသမားေတြေတာင္ ရရာလုုပ္ေနၾကရတဲ့ေခတ္ေလ) ဒီေန့ေခတ္နဲ့ကြာသြားပီ။ ဒီေတာ့ အဲလိုုကြာတဲ့ေခတ္ေပမယ့္….ဒီလိုု သင္တန္းလာတက္ရတဲ့အဆင့္ထိစိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြမွာ…ေရွ့ကိုုဆက္သြားဖိုု့အေတြ့အၾကံဳ၊ သမိုုင္း၊ စတဲ့အင္ဖာစရက္ခ်ာ ေတြဘာမွမရွိသေလာက္နဲပါတယ္၊ (ဒီကိုုသြားရင္ဒီေရာက္မယ္လိုု့) သိေနၾကပီးသား၊ ေရွ့ကလူေတြသြားေနပီးသား..လမ္းေၾကာင္းေဟာင္းပဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကေလးေတြ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းမွာပဲ စုုျပံဳေနတာမဆန္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေရးၾကီးတဲ့ေထာက္ျပစရာေလးေတြရွိတယ္…အဲဒါက (မိမိခံစားမႈသာပဒါနဆိုုတာရယ္၊ ရိုုးသားအျပစ္ကင္းစြာဖန္တီးရမယ္ဆိုုေလးရယ္…၊ အျမင္၊အေၾကာင္းအရာ…တစ္ခုုခုုကိုုစြဲျမဲဆုုပ္ကိုုင္ထားရမယ္(ေသတပန္သက္တဆံုုး) ဒါမွ ဗန္ဂိုုးတိုု့ဘာတိုု့လိုု ေနာင္လာေနာက္သားေတြမွတ္မိက်န္ခဲ့မယ္…ေနာက္ပီး ကိုုယ့္ကိုုေရာလက္ရာကိုုေရာလူေတြမွတ္မိလာေစမယ္။ အဲလိုုတစ္ခုုခုု(အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျဖစ္၊ ဟန္ျဖစ္ျဖစ္၊ အေရာင္နဲ့ျဖစ္ျဖစ္ (ဟာမိုုနီကဘယ္လိုုတိုု့ဘာတိုု့)၊ ကြန္ပိုုေဇးရွင္း...ပါစပတ္တစ္ကဘယ္လိုုတိုု႕၊ ေရးခ်က္စတိုုင္၊ အသံုုးျပဳတန္ဆာပလာ…စတဲ့) ကိုုစြဲျမဲဆုုပ္ကိုုင္ထားျပီး၊ မိမိႏွလံုုးသားကိုုလဲၾကည့္းႏူးႏွစ္ျခိဳက္ေစေသာ…ရိုုးသားမႈလည္းပါေသာ..အမ်ားကလည္းလွေၾကာင္း သစ္ဆန္းေၾကာင္းအားေပးၾကေသာ၊ အလိုုရွိသူကလည္း ၀ယ္ယူၾကျပီး၊ ၾကီးမားတဲ့ အႏုုပညာလက္ရာၾကီးအျဖစ္လဲသိမ္းထားႏိုုင္ေသာ… ပန္းခ်ီဆိုုတာမ်ားကိုု ဖန္တီးၾကဖိုု့သာ…အမ်ားစုုလိုုက္စားၾကရပါေတာ့တယ္။ တကယ္တန္းက်ေနာ္လည္း ဒါကိုုလက္ခံပါတယ္ (ေသေအာင္ေရးလာခဲ့တဲ့ပန္းခ်ီကိုုလက္ခံတာေပါ့)။ ဒီလမ္းေၾကာင္းဟာက်ေနာ္တိုု့ရဲ႕သမိုုင္းျဖစ္ျပီးဆက္လက္လဲျဖစ္တည္ေနဆဲ…. အၾကိဳက္ေတြ႕စရာေတြလည္းအမ်ားသားပဲကိုုး…။
တကယ္ေတာ့သင္တန္းကပဲျပီးျပီးေကာ်င္းကပဲဘြဲ့ရရ…ကိုုယ္တိုုင္လက္ရာတစ္ခုုဖန္တီးႏိုုင္လာတဲ့အခါ…လူတိုုင္းကေတာ့ေရးၾကတာပါပဲ အိုုေခ…..ေရးၾကပီဆိုုတဲ့…အဲဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တိုု့ဆီမွာအထူးလိုုအပ္ေနတဲ့…အႏုုပညာအင္ဖာစရက္ခ်ာေတြဘာမွမရွိျခင္းက လူငယ္ေျခတက္ေတြအတြက္ကန္စရာကြင္းမရွိသလိုုျဖစ္ၾကရပီး၊ ရရာ ကြင္းျပင္ထြက္ကန္ၾကရသလိုုပါပဲ။ အႏုုပညာဆိုုတာဘာလဲ ပန္းခ်ီဆိုုတာဘာလဲဆိုုတာအဲဒီအဆင့္မွာစလာၾကတယ္…။ အေျခခံက်က်ေျပာရရင္…ပံုုတစ္ခုုေပၚေအာင္ေရးႏိုုင္ေနပီ၊ ဆိုုေတာ့..ကင္းဗတ္ စ၀ယ္ျပီ၊ ေဆးေတြစုုျပီ၊ ေရလားဆီလားအခရိုုင္းလစ္လားေရြးျပီ၊ စုုတ္တံ၀ယ္ျပီ…ဒီလိုု။..အဲဒီကထဲကသူတိုု့ဟာ အစဥ္လာကိုုသြားမလိုု့ဆိုုတာတန္းသိသာပါတယ္။ ဟင္…အဲဒီကိုုမသြားရင္က်ေနာ္တိုု့က်မတိုု့က ဘယ္သြားရမွာလဲဆိုုေတာ့….(ခက္ျပီ)၊ ဒီေနရာမွာ…အထက္ကဆိုုခဲ့တဲ့…အယူအဆမိႈင္းမိၾကသူမ်ားနဲ့ ပံုုမွန္၀ါသနာရွင္ေတြဟာ…ပန္းခ်ီကိုု အထက္ကဆိုုခဲ့သလိုပဲလုုပ္ၾကတာပဲ…ထြင္ခ်င္ရင္လည္းရေနတာပဲေလဆိုုပီးအမ်ိဳးမ်ိဳး… ေကာက္ေၾကာင္းဆိုုလည္း ၾကမ္းၾကမ္းရွိတယ္ေခ်ာေခ်ာရွိတယ္၊ ပံုုတူဆိုုလဲ နဲနဲတူတာ ရုုပ္ေျပာင္မတူတတူရွိတယ္… ရႈခင္းလဲ သဘာ၀အတိုုင္းထပ္တူရွိတယ္ နဲနဲျပင္တာရွိမယ္ အိမ္မက္ထဲက ရႈခင္းလိုုရွိမယ္….။ တခ်ိဳ႕က မိန္းမပံုုခ်ည္းဆြဲ၊တခ်ိဳ႕က အိမ္ေတြအပင္ေတြဆြဲ….ရိုုးရာလိုုဆြဲ သဘာ၀အတိုုင္းဆြဲ ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ဆြဲ….တ၀က္ျဒပ္မဲ့ (ဆီမီးအက္ဘစရက္) လိုုဆြဲ…အျပည့္ျဒပ္မဲ့ေတြဆြဲ၊ တခ်ိဳ႕ကႏိုုင္ငံေရး…ျငိမ္းခ်မ္းေရး…လံႈံေဆာ္မႈပံုုစံေတြအေရး…လူမႈေရးေတြဆြဲ၊ ပန္းအိုုးေတြခ်ည္းဆြဲသစ္သီးေတြခ်ည္းဆြဲ..လူပံုုရႈခင္းအေရာဆြဲ၊ သရုုပ္ေဖၚလိုုစုုေပါင္းထပ္စပ္ဆြဲ၊ တေၾကာင္းထဲတခ်က္ထဲပံုုတူေအာင္ဆြဲ၊ ေရနဲ့ဆြဲဆီနဲ့ဆြဲ…တခ်ိဳ႕ရတဲ့ဟာနဲ့ဆြဲ၊ စပေရးနဲ့ဆြဲ၊ ဘီးနဲ့ဆြဲ…တံမ်က္စီးနဲ့ဆြဲ…သံပတ္ျပားနဲ့ဆြဲ…စတဲ့စတဲ့ အဲလိုုအမ်ိဳးထြင္ျပီးဆြဲႏိုုင္ေနတာပဲေလ…ဟုု(ပညာရပ္ နည္းစံနစ္ပိုုင္းအျမင္မ်ားျဖင့္)ဆိုုၾကျပီး၊ အႏုုပညာသမားဟာ အေႏွာင္ဖြဲ့ေတြမုုန္းတယ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာေတြကင္းတယ္…လြတ္လပ္ရမယ္…စိတ္ကေလးၾကည္လင္ေနရမယ္…အျပင္ပန္းဘ၀ဘယ္လိုုေနေန စိတ္ကေလး ႏုုးညံ့အျပစ္ကင္းျပီး…ရိုုးသားစြာေရးေနၾကတယ္…(ျမန္မာရနံ့ကလဲသင္းေနရဦးမယ္)း)..စသည္ျဖင့္(အယူအဆအရလည္း…ဆိုုၾကပါတယ္….။ က်ေနာ္ဒါေတြေျပာေနတာဟာ…ဒီအေျခေနေတြကိုုလက္ခံလိုု့ပါပဲ၊ က်ေနာ္တိုု့ျဖစ္လာခဲ့တဲ့အရွိအတိုုင္းကိုုေတာ့လက္ခံၾကရပါမယ္။ ဒါေတြကေဖ်ာက္ဖ်က္လိုု့မရသလိုုထိန္းသိမ္းဖိုု့လိုုတယ္လိုု့ျမင္ရင္လဲမွန္ပါတယ္….။
ဒီေတာ့ ဘာကိုုပန္းခ်ီေခၚမွာလဲဆိုုတဲ့အခုုက်ေနာ့္ဆိုုလိုုခ်က္ကေတာ့….ပန္းခ်ီဆိုုတာ၊ အႏုုပညာဆိုုတာ…အထက္ကက်ေနာ္ဆိုုခဲ့သလိုုေတြလိုု့ သတ္မွတ္လက္ခံထားဆဲ လက္ခံလတံ့..သူေတြအဖိုု႕ေတာ့…က်ေနာ္ထပ္မံတင္ျပမယ့္ အေၾကာင္းေတြနဲ့ နဲနဲ(သိုု႕) အလံုုးစံုု လြဲပါလိမ့္မယ္….။ ဒီေတာ့ ဆက္လက္စိတ္ပါ၀င္စားမႈရွိေသးရင္ျဖစ္ျဖစ္….ဒါေတြတင္မကတျခားအရာေတြလဲရွိေသးတယ္လိုု့လက္ခံရင္ျဖစ္ျဖစ္… ဒါေတြကိုုလံုုးလံုုးဆန့္က်င္ျပီး အျခားအရာေတြကိုုသာဖန္တီးမႈအႏုုပညာလိုု့လက္ခံသူပဲျဖစ္ျဖစ္ကိုုေတာ့…..ဆက္လက္ဖတ္ရႈၾကပါလိုု့……။
အစဥ္ခင္မင္လွ်က္…..
ေအာင္ျမတ္ေဌး
(ေမလ ၇၊ ၂၀၁၄)
ဒီလိုုပါ အခုုပံုုမွာေတြ့ရသလိုု က်ေနာ္တခါက ပန္းခ်ီသင္တန္းတစ္ခုုမွာ ခဏ၀င္ပြားခဲ့ဖူးပါတယ္...ဒီတုုန္းကတက္ေ၇ာက္နားေထာင္သူေတြလဲ..က်ေနာ္ေျပာတာေတြ(ထံုုးစံအတိုုင္း း))ဟိုုေရာက္ဒီေရာက္ျဖစ္ၾကမွာပဲေလလိုု့ထင္မိတယ္။ (အဲဒီအခ်ိန္ကလည္းဆီးဂိမ္းၾကီးဖြင့္ပီးကာစ...ဆိုုေတာ့ဘ၀င္မက်တာေလးေတြေျပာမိသဗ်)..တကယ္ေျပာခ်င္တာကိုုမေရာက္ႏိုုင္ေပါ့့ေလ...ဒီေတာ့အဲဒီတုုန္းကေျပာတာေလးေတြေရာနဲ့...အခုုထပ္ေျပာခ်င္တာက...
ပန္းခ်ီအေၾကာင္းအႏုုပညာျပပြဲေတြအေျခေနေတြအေၾကာင္း ေရးမယ္လိုု့လဲဆိုုေရာ...အေခၚေ၀ၚအသံုုးႏႈန္းေတြအေၾကာင္းေခါင္းထဲေရာက္လာတယ္..အဲဒါေတြသံုုးျပီးေရးရမွာကိုုး။ ဥပမာ အခုုအမ်ားသံုုးေနတဲ့(အႏုုပညာ) ဆိုုတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ...သူလဲအႏုုပညာ ကိုုယ္လဲအႏုုပညာ၊ ဘယ္လိုုဟာကအႏုုပညာ…ဒီထက္နဲနဲပိုုမီနီမိုုက္ျဖစ္တာ ပန္းခ်ီေပါ့။ က်ေနာ္အခုုေတြ့ရတဲ့ အႏုုပညာျပပြဲဆိုုတဲ့ လက္ရာေတြမွာ...အမ်ားလက္ခံထားျပီး ထားဆဲ (ဒီကအေခၚေ၀ၚကေတာ့ အိုုးလ္ဖက္ရွင္လိုု့ေျပာၾကတယ္)...ပန္းခ်ီ ပန္းပုု၊ အႏုုပညာမ်ိဳးေတြမဟုုတ္ေလေတာ့.....ဒါေတြအေၾကာင္းကိုု အရင္အေခၚေ၀ၚအသံုုးႏႈန္းေတြနဲ့ ေရးေန ေျပာေနၾကတာဟာ....ခရီးမွေပါက္ရဲ့လားလိုု့ ေတြးမိတာပါ။ ကိုုယ္က ေျပာေနရည္ရြယ္ေနတာတျခား နားေထာင္သူမွန္းမိလက္ခံမိတာတျခားျဖစ္ေနမလားေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အခုုကဲ့သိုု့(စကားလံုုးအသစ္မေပၚမခ်င္း) ေတြ့ေနက်စကားလံုုးအေခၚေ၀ၚေတြဟာ ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ ဘယ္လိုုအဓိါယ္နဲ့သံုုးထားသလဲဆိုုတာၾကိဳေျပာဖိုု့ လိုုလာတယ္ထင္မိပါတယ္။
အဲဒီသင္တန္းေလးမွာေျပာျဖစ္တုုန္းက….ပန္းခ်ီကိုုစိတ္၀င္စားတာကေနစျပီး ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကမယ့္မိတ္ေဆြေတြအခ်င္းခ်င္းေျပာၾကသလိုုေပါ့…ပံုုမွန္ေတာ့ အျပင္ကေနပဲေလ့လာလာ ေက်ာင္းတိုု့တကသိုုလ္တိုု့လိုု သင္ၾကားေရးလိုုင္းကေနပဲစစ… ဒီကေနကိုုယ္တိုုင္ လက္ရာတစ္ခုု ေရးႏိုုင္လာမယ္…။ ဒီမွာ မိမိၾကိဳက္တဲ့ အေၾကာင္းရာဖက္လိုုက္ၾကမယ္…အဲဒီမွာကိုုယ့္ပေ၇ာ္ဖက္ရွင္နယ္ကိုုသိေအာင္ ကိုုယ္ဘာလိုုခ်င္တာလဲသိေအာင္လုုပ္ၾကရတဲ့အဆင့္ပါ၊ က်ေနာ္တိုု့ေခတ္တုုန္းကေရြးစရာသိပ္မရွိခဲ့ဘူး၊ ရရာဒီဇိုုင္နာလုုပ္ၾကရတာမ်ားတယ္…(အာအိုုင္တီဆင္းဆရာသမားေတြေတာင္ ရရာလုုပ္ေနၾကရတဲ့ေခတ္ေလ) ဒီေန့ေခတ္နဲ့ကြာသြားပီ။ ဒီေတာ့ အဲလိုုကြာတဲ့ေခတ္ေပမယ့္….ဒီလိုု သင္တန္းလာတက္ရတဲ့အဆင့္ထိစိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြမွာ…ေရွ့ကိုုဆက္သြားဖိုု့အေတြ့အၾကံဳ၊ သမိုုင္း၊ စတဲ့အင္ဖာစရက္ခ်ာ ေတြဘာမွမရွိသေလာက္နဲပါတယ္၊ (ဒီကိုုသြားရင္ဒီေရာက္မယ္လိုု့) သိေနၾကပီးသား၊ ေရွ့ကလူေတြသြားေနပီးသား..လမ္းေၾကာင္းေဟာင္းပဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကေလးေတြ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းမွာပဲ စုုျပံဳေနတာမဆန္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေရးၾကီးတဲ့ေထာက္ျပစရာေလးေတြရွိတယ္…အဲဒါက (မိမိခံစားမႈသာပဒါနဆိုုတာရယ္၊ ရိုုးသားအျပစ္ကင္းစြာဖန္တီးရမယ္ဆိုုေလးရယ္…၊ အျမင္၊အေၾကာင္းအရာ…တစ္ခုုခုုကိုုစြဲျမဲဆုုပ္ကိုုင္ထားရမယ္(ေသတပန္သက္တဆံုုး) ဒါမွ ဗန္ဂိုုးတိုု့ဘာတိုု့လိုု ေနာင္လာေနာက္သားေတြမွတ္မိက်န္ခဲ့မယ္…ေနာက္ပီး ကိုုယ့္ကိုုေရာလက္ရာကိုုေရာလူေတြမွတ္မိလာေစမယ္။ အဲလိုုတစ္ခုုခုု(အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျဖစ္၊ ဟန္ျဖစ္ျဖစ္၊ အေရာင္နဲ့ျဖစ္ျဖစ္ (ဟာမိုုနီကဘယ္လိုုတိုု့ဘာတိုု့)၊ ကြန္ပိုုေဇးရွင္း...ပါစပတ္တစ္ကဘယ္လိုုတိုု႕၊ ေရးခ်က္စတိုုင္၊ အသံုုးျပဳတန္ဆာပလာ…စတဲ့) ကိုုစြဲျမဲဆုုပ္ကိုုင္ထားျပီး၊ မိမိႏွလံုုးသားကိုုလဲၾကည့္းႏူးႏွစ္ျခိဳက္ေစေသာ…ရိုုးသားမႈလည္းပါေသာ..အမ်ားကလည္းလွေၾကာင္း သစ္ဆန္းေၾကာင္းအားေပးၾကေသာ၊ အလိုုရွိသူကလည္း ၀ယ္ယူၾကျပီး၊ ၾကီးမားတဲ့ အႏုုပညာလက္ရာၾကီးအျဖစ္လဲသိမ္းထားႏိုုင္ေသာ… ပန္းခ်ီဆိုုတာမ်ားကိုု ဖန္တီးၾကဖိုု့သာ…အမ်ားစုုလိုုက္စားၾကရပါေတာ့တယ္။ တကယ္တန္းက်ေနာ္လည္း ဒါကိုုလက္ခံပါတယ္ (ေသေအာင္ေရးလာခဲ့တဲ့ပန္းခ်ီကိုုလက္ခံတာေပါ့)။ ဒီလမ္းေၾကာင္းဟာက်ေနာ္တိုု့ရဲ႕သမိုုင္းျဖစ္ျပီးဆက္လက္လဲျဖစ္တည္ေနဆဲ…. အၾကိဳက္ေတြ႕စရာေတြလည္းအမ်ားသားပဲကိုုး…။
တကယ္ေတာ့သင္တန္းကပဲျပီးျပီးေကာ်င္းကပဲဘြဲ့ရရ…ကိုုယ္တိုုင္လက္ရာတစ္ခုုဖန္တီးႏိုုင္လာတဲ့အခါ…လူတိုုင္းကေတာ့ေရးၾကတာပါပဲ အိုုေခ…..ေရးၾကပီဆိုုတဲ့…အဲဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တိုု့ဆီမွာအထူးလိုုအပ္ေနတဲ့…အႏုုပညာအင္ဖာစရက္ခ်ာေတြဘာမွမရွိျခင္းက လူငယ္ေျခတက္ေတြအတြက္ကန္စရာကြင္းမရွိသလိုုျဖစ္ၾကရပီး၊ ရရာ ကြင္းျပင္ထြက္ကန္ၾကရသလိုုပါပဲ။ အႏုုပညာဆိုုတာဘာလဲ ပန္းခ်ီဆိုုတာဘာလဲဆိုုတာအဲဒီအဆင့္မွာစလာၾကတယ္…။ အေျခခံက်က်ေျပာရရင္…ပံုုတစ္ခုုေပၚေအာင္ေရးႏိုုင္ေနပီ၊ ဆိုုေတာ့..ကင္းဗတ္ စ၀ယ္ျပီ၊ ေဆးေတြစုုျပီ၊ ေရလားဆီလားအခရိုုင္းလစ္လားေရြးျပီ၊ စုုတ္တံ၀ယ္ျပီ…ဒီလိုု။..အဲဒီကထဲကသူတိုု့ဟာ အစဥ္လာကိုုသြားမလိုု့ဆိုုတာတန္းသိသာပါတယ္။ ဟင္…အဲဒီကိုုမသြားရင္က်ေနာ္တိုု့က်မတိုု့က ဘယ္သြားရမွာလဲဆိုုေတာ့….(ခက္ျပီ)၊ ဒီေနရာမွာ…အထက္ကဆိုုခဲ့တဲ့…အယူအဆမိႈင္းမိၾကသူမ်ားနဲ့ ပံုုမွန္၀ါသနာရွင္ေတြဟာ…ပန္းခ်ီကိုု အထက္ကဆိုုခဲ့သလိုပဲလုုပ္ၾကတာပဲ…ထြင္ခ်င္ရင္လည္းရေနတာပဲေလဆိုုပီးအမ်ိဳးမ်ိဳး… ေကာက္ေၾကာင္းဆိုုလည္း ၾကမ္းၾကမ္းရွိတယ္ေခ်ာေခ်ာရွိတယ္၊ ပံုုတူဆိုုလဲ နဲနဲတူတာ ရုုပ္ေျပာင္မတူတတူရွိတယ္… ရႈခင္းလဲ သဘာ၀အတိုုင္းထပ္တူရွိတယ္ နဲနဲျပင္တာရွိမယ္ အိမ္မက္ထဲက ရႈခင္းလိုုရွိမယ္….။ တခ်ိဳ႕က မိန္းမပံုုခ်ည္းဆြဲ၊တခ်ိဳ႕က အိမ္ေတြအပင္ေတြဆြဲ….ရိုုးရာလိုုဆြဲ သဘာ၀အတိုုင္းဆြဲ ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ဆြဲ….တ၀က္ျဒပ္မဲ့ (ဆီမီးအက္ဘစရက္) လိုုဆြဲ…အျပည့္ျဒပ္မဲ့ေတြဆြဲ၊ တခ်ိဳ႕ကႏိုုင္ငံေရး…ျငိမ္းခ်မ္းေရး…လံႈံေဆာ္မႈပံုုစံေတြအေရး…လူမႈေရးေတြဆြဲ၊ ပန္းအိုုးေတြခ်ည္းဆြဲသစ္သီးေတြခ်ည္းဆြဲ..လူပံုုရႈခင္းအေရာဆြဲ၊ သရုုပ္ေဖၚလိုုစုုေပါင္းထပ္စပ္ဆြဲ၊ တေၾကာင္းထဲတခ်က္ထဲပံုုတူေအာင္ဆြဲ၊ ေရနဲ့ဆြဲဆီနဲ့ဆြဲ…တခ်ိဳ႕ရတဲ့ဟာနဲ့ဆြဲ၊ စပေရးနဲ့ဆြဲ၊ ဘီးနဲ့ဆြဲ…တံမ်က္စီးနဲ့ဆြဲ…သံပတ္ျပားနဲ့ဆြဲ…စတဲ့စတဲ့ အဲလိုုအမ်ိဳးထြင္ျပီးဆြဲႏိုုင္ေနတာပဲေလ…ဟုု(ပညာရပ္ နည္းစံနစ္ပိုုင္းအျမင္မ်ားျဖင့္)ဆိုုၾကျပီး၊ အႏုုပညာသမားဟာ အေႏွာင္ဖြဲ့ေတြမုုန္းတယ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာေတြကင္းတယ္…လြတ္လပ္ရမယ္…စိတ္ကေလးၾကည္လင္ေနရမယ္…အျပင္ပန္းဘ၀ဘယ္လိုုေနေန စိတ္ကေလး ႏုုးညံ့အျပစ္ကင္းျပီး…ရိုုးသားစြာေရးေနၾကတယ္…(ျမန္မာရနံ့ကလဲသင္းေနရဦးမယ္)း)..စသည္ျဖင့္(အယူအဆအရလည္း…ဆိုုၾကပါတယ္….။ က်ေနာ္ဒါေတြေျပာေနတာဟာ…ဒီအေျခေနေတြကိုုလက္ခံလိုု့ပါပဲ၊ က်ေနာ္တိုု့ျဖစ္လာခဲ့တဲ့အရွိအတိုုင္းကိုုေတာ့လက္ခံၾကရပါမယ္။ ဒါေတြကေဖ်ာက္ဖ်က္လိုု့မရသလိုုထိန္းသိမ္းဖိုု့လိုုတယ္လိုု့ျမင္ရင္လဲမွန္ပါတယ္….။
ဒီေတာ့ ဘာကိုုပန္းခ်ီေခၚမွာလဲဆိုုတဲ့အခုုက်ေနာ့္ဆိုုလိုုခ်က္ကေတာ့….ပန္းခ်ီဆိုုတာ၊ အႏုုပညာဆိုုတာ…အထက္ကက်ေနာ္ဆိုုခဲ့သလိုုေတြလိုု့ သတ္မွတ္လက္ခံထားဆဲ လက္ခံလတံ့..သူေတြအဖိုု႕ေတာ့…က်ေနာ္ထပ္မံတင္ျပမယ့္ အေၾကာင္းေတြနဲ့ နဲနဲ(သိုု႕) အလံုုးစံုု လြဲပါလိမ့္မယ္….။ ဒီေတာ့ ဆက္လက္စိတ္ပါ၀င္စားမႈရွိေသးရင္ျဖစ္ျဖစ္….ဒါေတြတင္မကတျခားအရာေတြလဲရွိေသးတယ္လိုု့လက္ခံရင္ျဖစ္ျဖစ္… ဒါေတြကိုုလံုုးလံုုးဆန့္က်င္ျပီး အျခားအရာေတြကိုုသာဖန္တီးမႈအႏုုပညာလိုု့လက္ခံသူပဲျဖစ္ျဖစ္ကိုုေတာ့…..ဆက္လက္ဖတ္ရႈၾကပါလိုု့……။
အစဥ္ခင္မင္လွ်က္…..
ေအာင္ျမတ္ေဌး
(ေမလ ၇၊ ၂၀၁၄)
No comments:
Post a Comment